– ت مشتری مداری خود را تنظیم کنید
– لیدر مشتری مداری را مشخص کنید اما مطمئن شوید که همه کارکنان دخیل خواهند بود
– هرقدر که در سلسه مراتب پایین تر می رویم رابطه مستقیم با مشتری افزایش می یابد
– شما می توانید از طریق دیتابیس یا نرم افزارها، ارتباط با مشتری خود را مدیریت کنید
– اندازه گیری سطح سرویس به مشتری
هرجا که لازم باشد عملکرد خود را نسبت به مشتری بررسی کنید. اندیکاتورهای عملکردی خود را تعریف کنید ببنید که چقدر به انتظارات مشتری پاسخ داده اید.
مثلا :
– نرخ فروش
– تعداد شکایت ها در مورد محصول یا سرویس
– تعداد شکایت ها در مورد کارکنان
– تعداد کالاهای برگشتی
– زمان متوسط رسیدگی به شکایات مشتریان
– تعداد تماس ها با مشتری هر ماه
– میزان فعالیت های بازاریابی که انجام شده و نرخ پاسخ به آنها
– زمان پاسخ دهی به درخواست از زمان درخواست تا تحویل
مشتری و کارکنان منابع مهم اطلاعات برای تعریف شاخص های عملکردی می باشند. مطمئن شوید که شاخص ها بر مبنای نیاز مشتری باشد نه اینکه شرکت شما چه کاری می کند.
بهزاد حسین عباسی
09121724677
مدرس دوره آموزشی مشتری مداری CRM
مدیریت ارتباط با مشتری
درباره این سایت